Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | September 24, 2017

Scroll to top

Top

Spotify chce na Slovensko aj s domácou tvorbou

Spotify chce na Slovensko aj s domácou tvorbou

| On 13, Nov 2013

Hudobná služba pôvodom zo Švédska oznámila, že príde aj na Slovensko. Funguje na klasickom princípe. Človek si predplatí na mesiac počúvanie hudobnej knižnice a neobmedzene počúva. Spotify u našich susedov nájdeme len v Poľsku a Rakúsku. V rovnakom čase dostalo túto istú správu aj Česko, Maďarsko a Ukrajina si ešte počkajú.

Spotify oznámilo svoj príchod prostredníctvom komunikačnej agentúry Hill+Knowlton Strategies sídliacej v Prahe. Konkrétnejšie informácie neprenikli, jediná bližšia informácia hovorí, že slovenská verzia bude lokalizovaná. Teda súčasťou hudobnej knižnice budú aj slovenskí interpreti. Zatiaľ je k dispozícii iba medzinárodná verzia s obmedzeným domácim repertoárom aj to len pre médiá, ktoré službu testujú.

Spotify

Spotify vzniklo ako startup v roku 2008. V súčasnosti má niekoľko miliónov používateľov, ktorých platiaca časť rastie. Pol roka máte totiž možnosť používať službu bezplatne s tým, že vidíte reklamu. Minulý rok sa invetormi stali napríklad Goldman Sachs či Coca-Cola.

Hudobná obec je však stále nejednotná voči takýmto službám. Nedávno ostro vystúpil Thom Yorke proti Spotify a stiahol odtiaľ všetky skladby svojej novej skupiny Atoms For Peace. Nebol jediný, pred ním to už niekoľkí urobili. A pravdepodobne nebude posledný. Najsilnejším argumentom je sú úbohé čiastky, ktoré interpret za jedno počúvanie dostane. Neblížia sa ani k jednému centu.

Podobných hudobných služieb existuje na svete už niekoľko, dokonca aj internetový gigant Google má svoju verziu v podobe Music. Nedávno vzniklo aj Rdio ako internetové rádio. Spoločné okrem toho, že poskytujú veľa hudby za málo peňazí, majú aj to, že sú na Slovensku nedostupné. Až doteraz. Spotify už prichádza a možno strhne so sebou vlnu ďalších záujemcov. Uvidíme, či zostane dosť umelcov, aby mal slovenský poslucháč záujem o službu.