Los Campesinos! – smutnosmiešni roľníci (Hudobné recenzie)

| On 08, Dec 2011

Los Campesinos! – Hello Sadness

Los Campesinos! - Hello SadnessAsi málokedy narazíte na album, ktorý vás o svojej kvalite presvedčí v prvých tridsiatich sekundách. Indie-rockeri Los Campesinos! to so svojim posledným albumom dokázali. Prináša všetko to, čo vám pri slove indie-rock napadne. Čo ho však odlišuje od ostatných, sú texty. Názov albumu nenapovedá  ničomu veselému, práve naopak. Nahrávka je plná šibeničného humoru. Napríklad skladba Baby I Got The Death Rattle je toho dôkazom (mimochodom, úžasne sa pospevuje pri akomkoľvek druhu činnosti). Lenže napriek všetkej tej pochmúrnosti vyžarujúcej zo slov, a občas aj zo spevákovho prejavu, nepôsobí Hello Sadness depresívne. A dá sa počúvať dokola. Možno preto, že piesne nie sú plytké. Hrabú sa v najhlbšom dne ľudskej duše. Neboja sa hovoriť o tom, čoho sa človek bojí najviac. A robia to melodicky. Hneď prvá skladba By Your Hand v sebe nesie hitový potenciál a prinúti vás poskakovať si po chodníku. Takých sa tam však nájde viac. S pribúdajúcimi piesňami nálada síce klesá, ale skôr do prijateľnej melanchólie, ktorá neodradí. LC! sa už po štvrtýkrát podaril skvelý album, ktorý sa oplatí vypočuť. (K. Kliská)

Los Campesinos! – Hello Sadness (2011), Wichitta Records, indie-rock, indie-pop

The Dø – Both Ways Open Jaws

The Dø - Both Ways Open JawsNetradičné kombinácie bývajú veľmi príťažlivé. Dávajú priestor konfrontácii, aká sa v bežnom živote nedeje. Spojenie fínskej speváčky a francúzskeho multiinštrumentalistu v jednej formácii znelo atraktívne už pri prvej spolupráci pred šiestimi rokmi (soundtrack k filmu Ríša vlkov). Nasledoval prvý spoločný album a teraz sa k nám dostáva ďalšie pokračovanie ich magickej spolupráce. Ona prispela zaujímavo sfarbeným hlasom, on vyvažuje jej severskú drsnosť melodickými kompozíciami. Súčasný počin, Both Ways Open Jaws, naplnil, dokonca, predčil očakávania. Dvojici sa podarilo nahrať trinásť rôznorodých skladieb. Poslucháč si vypočuje príjemne namiešaný mix folku, popu, rocku a alternatívy. Na ústa otvorené dokorán, ako naznačuje názov, to ešte nie je, no The Dø sú plní energie a sršia nápadmi. Ak hľadáte oddychovú a zároveň očarujúcu hudbu, mali by ste siahnuť po ich najnovšej tvorbe. (D. Tvrdoň)

The Dø – Both Ways Open Jaws (2011), Village Green, folk, pop, rock

Vypočujte si celý album online.

Rizzle Kicks – Stereo Typical

Rizzle Kicks - Stereo TypicalVezmem si CD do ruky a na obale vidím dva ksichty, ktoré sú ako vystrihnuté zo scény zo záchytky. Pri pohľade na dvojicu mi niekde v podvedomí rezonujú slová: „Nevieme, ako sa nám tie jointy dostali do vrecka.“ Zvedavosť mi nedovolí, aby som si aspoň jednu skladbu nevypočul. Pustím si ďalšiu a ďalšiu. Pristihnem sa pri opätovnom počúvaní. Za všetko môžu dvaja čerství dvadsiatnici z anglického Brigthonu. Debut Stereo Typical je presne tým, čo človek očakáva od mladej hip-hopovej generácie. Podarené hudobné nápady, inšpirácia rôznymi žánrami od ska po alternatívu, vtipné a mierne nedospelé (nie však stupídne) texty. Na albume sú lepšie aj priemernejšie skladby. Z tohto hľadiska je vyvážený. Kto však čaká produkciu v štýle Kanye West, Dizzee Rascal alebo Wiley, bude sklamaný. Mladíci sú síce talentovaní, no zatiaľ ešte mladí a neveľmi skúsení. Niekoľko skvelých momentov (Dreamers, Prophet, Stop With The Chatter) utkvie v pamäti, ale na väčšie ohúrenie poslucháča treba viac invencie. (D. Tvrdoň)

Rizzle Kicks – Stereo Typical (2011), Universal Island, hip-hop, alternative