ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | September 20, 2017

Ane Brun sa oplatí popočúvať (Hudobné recenzie)

| On 22, Nov 2011

Ane Brun – It All Starts with One

Ane Brun – It All Starts with OneAk by ste robili anketu na tému Nórsko, ľudia by v prvom rade mysleli na nešťastné udalosti, ktoré sa udiali v lete. Mne by tiež prvý napadol šialený Breivik, ale hneď po ňom by som si, skôr než na nekončiacu zimnú tmu, spomenul na speváčku Ane Brun. Hudobný klenot tejto severskej krajiny sa vracia po troch rokoch so štvrtým štúdiovým albumom. Je to návrat v plnej sile, kráse a pôvabnosti. Tieto vlastnosti majú interpretka a nový počin spoločné. Ane Brun sa síce narodila v Nórsku, ale žije vo Švédsku. Možno tu sa zoznámila s José Gonzalesom a poprosila ho, aby jej zaspieval v piesni Worship, ktorá znie ako prienik ich tvorby. Časť piesne patrí chvíľu jednému, potom druhému. Pozoruhodná je tiež Do You Remember, kde nadanú Nórku sprevádza bubnovanie v štýle afrických rytmov. Najviac v pamäti mi utkveli tri výborné piesne – úvodná These Days, ústredná One a záverečná Undertow. Produkcia albumu It All Starts with One je takmer minimalistická a speváčkin hlas dostáva veľký priestor. Nanajvýš kvalitne ním púta a ponúka veľmi príjemný poslucháčsky zážitok. (D. Tvrdoň)

Ane Brun – It All Starts with One (2011), Balloon Ranger Recordings, pop, folk

Blink-182 – Neighborhoods

Blink-182 – NeighborhoodsNezhody a následný rozpad (hoci len dočasný) skupiny nepoteší žiadneho fanúšika. O to väčšia je radosť, ak sa členovia opäť pomeria a dokonca prisľúbia nový materiál. V pop-punkovej „klasike“ Blink-182 to v roku 2005 nebolo veselé a trojica ukončila spoluprácu. Venovali sa sólovým projektom, no nastalo aj zopár tragických udalostí (smrť ich dlhoročného producenta Jerryho Finna a letecké nešťastie, pri ktorom takmer zahynul bubeník Travis Barker), kvôli ktorým členovia zakopali vojnovú sekeru a obnovili spoluprácu. Výsledkom je vyvážený a poctivý album. Tej mladíckej bláznivosti je pomenej. Predsa len sú dospelí a rozumnejší, ale energia albumu nechýba. Najmä prvá polovica s úvodnou Ghost On The Dancefloor, singlom Up All Night alebo Heart’s All Gone. Celkovo pokračuje album v tom, čo už začal eponymný album, no nesnaží sa o nejaké prevratné inovácie. Blink-182 sa vedia zaobísť aj bez toho a majú schopnosť skladať naozaj chytľavé a úderné piesne. (M. Stropko)

Blink-182 – Neighborhoods (2011), DGC Records/Interscope Records, pop punk

Magazine – No Thyself

Magazine – No ThyselfPodľa príkladu slovenských a českých kapiel by sa mohlo zdať, že punk je len stupídnou zábavou pre opité masy. Preto nikto nečaká ani normálne texty (a už vôbec nie inteligentné), ani zaujímavú hudbu. Ešteže sa z času na čas objaví platňa, ktorá svedčí o opaku. No Thyself, piaty album známej punkovej kapely Magazine z britských ostrovov, presviedča poslucháča o svojich kvalitách každou jednou piesňou. Vydať platňu po tridsiatich rokoch od poslednej a predstaviť sa v ešte lepšej forme je malý zázrak. Počúvateľné aranžmány, síce strohý, ale nefalošný spev a hlavne skladby, ktoré neurážajú inteligenciu triezveho poslucháča.  Klobúk dole, slúchadlá na uši a nešetriť volume. (D. Tvrdoň)

Magazine – No Thyself (2011), Wire-Sound, post-punk