Dirty Disco Rockers zaujali svojím EP (Hudobné recenzie)

| On 12, Okt 2011

Dirty Disco Rockers – Lifemess (EP)

Dirty Disco Rockers – Lifemess (EP)Súčasná tanečná hudba mi veľa nehovorí a disko priam neznášam. Napriek tomu práve píšem recenziu na debutové EP slovenskej skupiny, ktorá má vo svojom názve pre mňa odpudivé slovko „disco“.  Prečo tak činím? Sú dve možnosti. Buď si chcem vyliať svoju „zlosť“ na disco hudbu a DDR sa stali mojou voodoo bábkou alebo Lifemess nemá veľa spoločného s klasickou diskotékovou hudbou. Tento kvíz nebol príliš ťažký, samozrejme správna možnosť je tá druhá. Debutové Epčko tejto nitrianskej skupiny prináša všeličo, ale rozhodne nie kolotočársku muziku ála Modern Talking. Ich štýl by sa dal označiť ako funky rock, pretože práve tieto dva žánre v ich tvorbe dominujú. Tanečný rytmus bicích, temperamentná bublajúca basa a príjemne šťavnaté gitarové vyhrávky. Chalani však nie sú žiadne „konzervy“ a tak klasický funky rock ozvláštňujú prvkami elektoronickej hudby, samplingu, drum&base či ambientnými vsuvkami. EP šlape veľmi dobre, ale nie som si istý či by moju pozornosť udržal aj plný album takejto viac- menej tanečnej hudby. Táto muzika asi lepšie funguje na tanečnom parkete ako v slúchadlách, hoci Lifemess je bezpochyby naozajstná hudba, nielen sériový produkt zábavného priemyslu. Mimochodom, chalani vydali EP vo svojom vlastnom nezávislom vydavateľstve Soundfruit, ktoré by do budúcnosti chcelo podporovať najmä mladú alternatívnu hudobnú tvorbu. (M. Pavelka)

Dirty Disco Rockers – Lifemess (2011), Soundfruit, electro/funk/rock

Howling Bells – The Loudest Engine

Howling Bells – The Loudest EngineIndie-rock sa pre niektorých stáva pomaly diagnózou. Ktorí ho počúvajú, vyhľadávajú ďalší a ďalší. Nepriaznivci frfľajú na jednotvárnosť a detskú infantilitu. Tak sa stáva, že ak hocikto dostane nálepku “indie-rocková kapela”, je to viac na škodu, ako úžitok. Putuje rovno do škatuľky bez toho, aby vôbec otvoril ústa, zahral úvodný akord, či predstavil svoje portfólio. Tu má síce pevnú základňu fanúšikov, no môže si byť istý ich konečnosťou. Treba však pochopiť, že aj v rámci jedného žánru existuje mnoho stupňov kvality a originality. Howling Bells patrí k spomínanému priemeru, aspoň posledným počinom. Ak by sme sa bavili o ich začiatkoch, mohol by som vytiahnuť snáď aj superlatívy. Priemer ale nemusí byť zlý, pretože podpriemerných, nezaujímavých a všedných skupín je ako maku. Akoby ste ich cez kopirák pretiahli. Teda z tohto pohľadu zostávame v rovine zaujímavej hudby, ktorú austrálska štvorica bezpochyby vie robiť. The Loudest Engine sa sľubne rozbieha, ibaže po niekoľkých skladbách stráca dych. Viem si predstaviť koncert, ktorý by ma veľmi bavil, naproti tomu album nerezonuje dlhšie, než ho človek práve počúva.

Howling Bells – The Loudest Engine (2011), Cooking Vinyl, indie-rock/folk-rock

Megafaun – Megafaun

Megafaun – MegafaunMegafaun je skupinou, ktorú netreba prehliadnuť. Zatiaľ nespravila dieru do sveta hudby, no dalo by sa o nej hovoriť ako o “tichej vode, ktorá brehy myje”. Za rozprávkovým názvom kapely stojí trojica folkových hudobníkov z Ameriky. Kedysi dávno boli piati a volali sa H. O. R. D. E. Jedným z členov bol celkom neznámy Justin Vernon, ktorý po ich rozpade nahral sólový debut pod názvom Bon Iver a dnes patrí k hudobnej špičke. Na rozdiel od neho trojica vytrvalých šikovných hudobníkov pomaly smeruje tam, kde on už dnes spokojne pobýva. Štvrtý album, nazvaný rovnako ako skupina sama, dozrieva v čosi viac ako priemerný folkový počin vidieckych gitaristov. Ponúkajú poslucháčovi koláž piesní z mnohými vplyvmi. V najlepšom znejú skladby ako sólové projekty Eddie Veddera, inokedy počuť ozveny Bon Iver. Samotný Justin Vernon sa s nimi nerozišiel v zlom a prispel tiež svojou troškou. Ak si pustíte Megafaun, zanesie vás do čarovného sveta, kde nezáleží na žánri, pretože dobrá melódia prinúti poslucháča podupkávať si, či už počúva country, folk alebo rock.

Megafaun – Megafaun (2011), Hometapes, folk/country/rock