Herečka Mélanie Laurent a jej debut En T’Attendant (Hudobné recenzie)

| On 08, Aug 2011

Mélanie Laurent – En T’Attendant

Mélanie Laurent - En T’AttendantFrancúzska herečka Mélanie Laurent uvádza ako svoje najväčšie umelecké vzory dvoch ľudí – Quentin Tarantino a Damien Rice. Kým prvý ju obsadil do hlavnej úlohy vo filme Nehanební bastardi, druhý sa stal jej hudobným kolegom a produkoval jej debut. Francúzština sa najčastejšie spája so šansónom, ale s týmto žánrom Damien Rice nepracuje. En T’Attendant je viac ako príjemný pop-rockový album vo francúzskom jazyku s prvkami šansónu. Zaujímavé aranžmány piesní a prekvapujúco charizmatický spev známej herečky pochovajú všetky pochybnosti o strojenosti či ryžovaní peňazí z mediálneho úspechu. Klavírne inštrumentálne intro môže navodiť zdanie pomalého tempa, avšak už ďalšia pieseň presviedča o opaku. Speváčka preukáže svoju živelnosť a začína koncert silných emócií v päťdesiatich minútach. Ani chvíľu nevychladnete a nebudete sa nudiť. Pre mnohých sa určite vrcholom platne stanú dva duety s Damien Riceom, avšak pre mňa to boli skladby En t’attendant a Il fait gris. (D. Tvrdoň)

Mélanie Laurent – En T’Attendant (2011), Atmosphériques, pop/rock/šansón

Wiley – 100% Publishing

Wiley - 100% PublishingWiley je rapper, producent a DJ, ktorý pochádza z Veľkej Británie. Patrí k vplyvným hudobníkom a má za sebou už šesť vydaných platní. Nedávno mu vyšlo ďalšie pokračovanie 100% Publishing. Názov sa dá vysvetliť jednoducho. Žijeme v dobe, keď nám technológie umožňujú robiť si veľa vecí samostatne. Preto aj Londýnčan s koreňmi v Indii a Trinidade svoje posledné dielo sám napísal, zložil a produkoval. Jeho talent ako rappera je evidentný, rýmy majú zmysel, mnohokrát sú vtipné a úderné, slovné hračky mu tiež nie sú cudzie. Počas kariéry zaznamenal niekoľko vrcholov aj pádov a fanúšikovia nikdy pred vydaním nového albumu nemohli tušiť, na ktorej časti životnej sínusoidy sa nachádzal, keď nahrával. Súčasný počin patrí určite k tým lepším a mnohí tvrdia, že je to návrat ku koreňom. Piesne 100% Publishing, Boom Boom Da Na (postavená na melódii tradičných kolotočov), Wise Man And His Words (chytľavý klavírny sprievod) alebo Talk About Lies sú skvelé a svietia medzi ostatnými. Zdá sa, že táto poloha Wileymu sedí a ak by do budúcna viac vyvážil rozdiely medzi skladbami a vynechal tie “výplňové”, mohli by sa poslucháči tešiť ešte lepšiemu počinu. (D. Tvrdoň)

Wiley – 100% Publishing (2011), Big Dada, rap/grime/eskibeat

Esben And The Witch – Violet cries

Esben And The Witch – Violet criesHudobný žáner zvaný goth, či po našom gotika, zažil svoju zlatú éru koncom 80. rokov. Odvtedy žije skôr v podzemí a z času na čas sa niektorému interpretovi tohto obskúrneho hnutia podarí prekliesniť si cestu na svetlo showbiznisu a oživiť zašlú slávu postmoderného umeleckého štýlu. Toho času oživila záujem o goth-scénu mladá anglická formácia Esben and the Witch, ktorú možno priradiť k tzv. novej vlne. Ich debut Violet Cries je zmesou post-rocku, gothic-punk/rocku a elektroniky. Okrem toho občas pocítite trip-hopové dusno a nevyhnete sa ani kakofonickým drone/noise pasážam. Poznávacím znamením tejto charizmatickej trojky je spev sympatickej Rachel, ktorá kvíli, vzdychá, vzlyká i kričí. Je opojne sentimentálna, démonická i é(zo)terická. Gotická hudba má pomerne široký rozptyl a túto multižánrovosť goth scény využívajú aj Esben and the witch. Výsledkom je dramatická ambivalentná hudba, ktorá chvíľami melancholicky kolíše a inokedy máte pocit, že ste na rozbúrenom mori či v oku hurikánu. Tento album rozhodne nie je určený masám. Mnohí ho azda označia za príliš temný či dokonca morbídny. Niekomu bude ležať v žalúdku jeho minimalizmus či sonické pasáže. Violet Cries je album plný tých najintímnejších emócii, ktoré často skrývame nielen pred inými, ale aj pred sebou. A v tom spočíva jeho výnimočnosť, ktorá láka i ľaká zároveň. (M. Pavelka)

Esben And The Witch – Violet cries (2011), Matador records, post-rock/goth