ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | August 18, 2017

Sestry zo skupiny The Pierces sa prekonali (Hudobné recenzie)

| On 13, Jún 2011

The Pierces – You & I

The Pierces - You & IZa kapelou The Pierces stojí sesterská dvojica Catherine a Allison. Napriek tomu, že aktuálna platňa je štvrtým počinom v ich tvorbe, nepodarilo sa im doteraz úspešnejšie preraziť. No keďže sú vytrvalé a hlavne talentované, You & I si získa mnoho fanúšikov. Značný podiel na výsledku má basgitarista skupiny Coldplay Guy Berryman, ktorý sa ujal produkcie a zo sestier vydoloval doterajšie maximum. Príjemných jedenásť pop-rockových piesní prevedie poslucháča rôznymi hudobnými zákutiami duše predstaviteliek. The Pierces vyrastali pri počúvaní Simon & Garfunkel a Joni Mitchell. Keby popri nej s aktuálnymi skladbami vystúpili na Woodstocku, nikto by sa nečudoval. Zároveň cítiť vplyv súčasnej alternatívnej scény, ktorej sú súčasťou. Takto by mal vyzerať dobrý popový album, štipka sentimentu, kúsok originality, niečo z minulosti a všetko to pekne zabaliť do rýchlo stráviteľnej formy. K dokonalosti chýba viac silnejších momentov, ktoré by zostali v pamäti po dopočúvaní. Samozrejme, nedá sa všetko naraz, a preto nám ostáva dúfať, že dvojica sestier bude pokračovať naznačeným smerom. (D. Tvrdoň)

The Pierces – You & I (2011), Lizard King Records, alternative/pop/rock

GusGus – Arabian Horse

GusGus - Arabian HorseOkrem toho, že z Islandu nedávno opäť chŕlila sopka popol do ovzdušia, vyšlo z neho aj niečo omnoho prijateľnejšieho. Formácia GusGus vydala nový, v poradí už ôsmy, štúdiový album a veru je sa na čo tešiť. V čele stojí trojica hudobníkov zodpovedných za pravidelnú tvorbu, ale inak pôsobí účinkovanie kapely ako projekt, v ktorom sa pri každej ďalšej platni mení zostava. Bývalou členkou je aj Emilíana Torrini, ktorá sa vydala na sólovú dráhu. Popri iných participujúcich islandských interpretoch môžeme počuť, napríklad, speváka čoraz známejších krajanov zo skupiny Hjaltalín. Hudobne osciluje GusGus okolo elektronickej hudby, presnejšie techno, trip-hop a house, ale počas kariéry experimentovali s rôznymi štýlmi. Aktuálny počin Arabian Horse predstavuje výbornú tanečnú hudbu, ktorá si však nájde svojich poslucháčov aj mimo parketu. Nejde totižto o prostú zlátaninu chytľavých beatov a speváckych pokrikov typu “put your hands up in the air”. Ako každý žáner, aj techno môže byť sofistikovanejšie a pritom spĺňať podstaty tanečnej hudby, ak sa produkcia dostane do správnych rúk. V tomto prípade to platí naplno. (D. Tvrdoň)

GusGus – Arabian Horse (2011), Kompakt, electronica/house/trip-hop/techno

Režimy

RežimyOdvrátená stránka slovenského hip-hopu. Aj takto by sa dal onálepkovať výnimočný slovenský hip-hopový projekt, za ktorým stojí raper Michal Kováč. Jeho výnimočnosť a „odvrátenosť“ (od hlavného prúdu) spočíva v tom, že nestojí na základoch moderného raperského narcizmu, ale vracia sa späť k podstate (slovenského) hip-hopu. Pamätáte si nadnes už kultový debut a zároveň jediný album dua Trosky? Tak v podobnom duchu sa nesú aj Režimy. Živé nástroje, výborné texty na sociálne – politické témy a úprimný rap bez ťažkej frajeriny a zbytočných vulgarizmov. Režimy sú konceptuálnym dielkom. Na paškál si raper a tvorca textov, Mišo Kováč, vzal senilný a umierajúci komunizmus 80-tych rokov, nežnú revolúciu a zmeny, ktoré po nej prišli (ČSFR, Mečiarizmus, EÚ…). Najviac faciek sa samozrejme ušlo komunizmu, ale ani naša mladá „demokracia“ neprišla skrátka. Treba vyzdvihnúť aj kvalitu hudobného podkladu. Mišo Kováč si k spolupráci prizval partičku šikovných hudobníkov. Okrem typických hip-hopových beatov či samplingu príjemne prekvapia gitarové vyhrávky, trúbka či  klávesy, ktoré občas plávajú dokonca v blues-jazzových vodách. Režimy skrátka nenudia. Ak si myslíte, že hip – hop „nie je hudba“, možno váš názor zmení práve Mišo Kováč a jeho Režimy. (M. Pavelka)

Režimy, 2011, hip-hop

Album si môžete on-line vypočuť na http://www.rezimy.sk/.