ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | November 18, 2017

Trio z Minnesoty prináša album C’mon (Hudobné recenzie)

| On 03, Máj 2011

Low – C’mon

Low - C’monIndie-rock má v Amerike odlišné parametre ako v rodnom Anglicku. Preto sa v súvislosti s ním treba pýtať na krajinu pôvodu. Kým anglickí interpreti hrajú väčšinou rýchle a melodické piesne, ich americkí náprotivkovia ukazujú iné odtiene tohto žánru. Jedným z nich je aj formácia Low z Minnesoty. Svoj deviaty album nahrávali v bývalom katolíckom kostole v mestečku Duluth odkiaľ pochádzajú. Vplyv miesta sa prejavil na zvuku desiatky skladieb v podobe melanchólie a nie údernosti, na ktorú naznačuje názov C’mon. V porovnaní s predchádzajúcim protivojnovým Drums and Guns sa členovia zamerali namiesto zovňajšku na vnútro a väčšina piesní má baladický charakter. $20 a Majesty/Magic vyznievajú ako meditácie, keďže celý text je jedna veta alebo slovo – postupne hudobne gradované. Naopak, Especially Me a Nightingale sa nesú v jednom tempe a majú zrejmejšiu myšlienku. Vo výsledku na seba všetky krásne nadväzujú a vytvárajú poslucháčsky príťažlivý celok.

Low – C’mon (2011), Sub Pop, alternative, indie-rock, slowcore

Jamie Woon – Mirrorwriting

Jamie Woon - MirrorwritingAnglický interpret Jamie Woon je ďalším úspešným absolventom BRIT School, ktorý svojím prvým singlom Night Air strhol na seba pozornosť fanúšikov aj kritikov. Sľubnú budúcnosť naznačovala aj spolupráca s londýnskym elektronickým producentom Burialom. Britskí kritici dokonca Woona zaradili medzi päticu najočakávanejších debutantov roka 2011. Žiaľ, výsledok znie napriek všetkým pozitívnym predzvestiam príliš priemerne (nie zle) a poslucháčovi sa naskytá málo príležitostí, aby sa prebral z letargie všednosti. Treba poznamenať, že Jamie má skvelý hlas a soulový nádych piesní mu dáva vynikať. Avšak ťažko sa to dosahuje so skladbami, ktorým chýba zaujímavejšia melódia či odvážnejší nápad. Úvodná Night Air je vrcholom albumu a ďalej to ide mierne z kopca s občasnými vzostupmi (Spirits). Lady Luck a Middle by sa viac hodili na komerčnejšie ladené mainstream-popové platne, kde by zamútili viac vody. Problém Mirrorwriting spočíva v cielení konečného spotrebiteľa. Jamie Woon sa musí rozhodnúť, kam chce patriť a podľa toho postupovať ďalej.

Konečný verdikt:★★½☆☆

Jamie Woon – Mirrorwriting (2011), Polydor, R&B, soul, pop, dubstep

Bibio – Mind Bokeh

Bibio - Mind BokehBritské vydavateľstvo Warp pod sebou už niekoľko rokov zhromažďuje talentovaných mladých aj starších hudobníkov, ktorí sa pohybujú v experimentálnych vodách elektronickej hudby. Fúzia viacerých žánrov v spojení s elektronikou nemusí každému vyhovovať, ale existujú rôzne prístupy interpretov k podobnej tvorbe. Takisto aj Warp združuje odlišných muzikantov a v prípade, že poslucháčovi nevyhovuje Flying Lotus, môže ho osloviť Jamie Lidell alebo Tim Exile. Stephen Wilkinson vystupujúci pod menom Bibio rád experimentuje a spája mnoho postupov, no snaží sa do piesní vniesť ľubozvučnosť, ktorá niektorým jeho kolegom chýba. Šiesty album (pod značkou anglického vydavateľstva tretí) pokračuje v tradícii svojich predchodcov a ako povedal sám Wilkinson, predstavuje rovnováhu známeho a neznámeho. Opäť je nosným základom skladieb elektronika, no tentokrát ju viac kombinuje s indie-popom a zástupom živých nástrojov. Mind Bokeh nie je Bibiov najlepší počin, avšak dosiaľ určite najprístupnejší.

Bibio – Mind Bokeh (2011), Warp, experimental, electronica, indie-pop