Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | November 18, 2017

Scroll to top

Top

Enter na piatu, deň tretí

| On 22, Apr 2011

Multimediálne bienále Enter, Praha, piaty ročník. Program zložený z početných prednášok, workshopov, sympózia či audiovizuálnych vystúpení. Všetko na tému Datapolis. Umenie súčasné, umenie budúcnosti, mesto, životné prostredie, človek.

Rozbehnutý techno-umelecký festival pokračoval tretím dňom v Národnej technickej knižnici, ktorá už len svojím architektonickým riešením podčiarkovala technologický podtón celého Enteru. Počas piatich panelov sa vystriedali prednášky o rolách avatarov v spoločnosti, sociálnych hrách určených pre mobilné telefóny či novodobej závislosti na sociálnych sieťach. Jeden celý panel patril študentom Masarykovej univerzity v Brne, tri ďalšie zahraničným hosťom.

Sociálne aplikácie z dielne zakladateľa nemeckej spoločnosti Nuromedia Jensa Pieska zaujali. Zaoberal sa otázkou, čo sa vlastne dá považovať za sociálne hry. Za prvú generáciu označil hry známe zo smartphonov alebo tie typu populárnej Farmville. Predstavil však aj svoje projekty, napríklad Language school, ktorá je založená na vzájomnej výpomoci ľudí z rôznych krajín na Facebook-u.

Študenti Teórie interaktívnych médií riešili vzťah architektúry urbánnych priestorov v počítačových hrách a v reálnych mestách, umelecké využitie máp v kontexte sociálnej kartografie a štatistiky a tzv. Dead Drops – mŕtvymi schránkami (usb kľúčmi) určenými širokej verejnosti na zdieľanie ľubovoľných súborov.

Ďalší panel objasňoval možnosti využitia mesta ako databázy, mesta ako užívateľského rozhrania, predstavil projekty ako Ludic Interfaces, MIMODĚK M. Polákovej alebo D.I.Y. spôsoby monitorovana životného prostredia R. Peterovej, ktorej dielo bolo vystavené aj na súbežnej výstave. M. Fritch priblížil príbeh známeho memu z Webu 2.0 – Techno Viking, ktorý netancuje podľa hudby, ale hudba podľa neho… Ďalšia prednáška sa týkala v dnešnej dobe populárnej otázky vytvárania si vlastnej identity na sociálnych sieťach, jej dopadu v skutočnom živote.

Autori prestavili bližšie svoje projekty The Rhythm Of City, súbor desiatich metronómov, ktoré na základe geolokačných a sociálnych dát zo serverov Flickr, Youtube a Twitter predstavujú tempo určitého mesta v reálnom čase. Face to Facebook, projekt založený na vykradnutí miliónu profilov z Facebooku pomocou špeciálneho softvéru, analýze tvárí na fotografiách a následné zdieľanie tých „usmiatych“ na špeciálne vytvorenej internetovej zoznamke lovely-faces.com. Cieľom bolo poukázať na skutočnosť, že hoci Facebook umožňuje byť v kontakte s ľuďmi, ktorých si užívatelia zvolia, je to takisto zlatá baňa súkromných dát pre potenciálnych zlodejov identity.

Vo večerných hodinách sa v klube Cross odohralo ďalšie zo série audiovizuálnych performancií RESET NIGHTS s tajomným názvom †† );( †‡ ▲▲\\., ktoré trvalo až do skorých ranných hodín a predstavilo nové mená v oblasti experimentálnej hudby od elektroniky až po hard house. Bola to efektná bodka za dňom plným ukážok toho, ako sa dajú nové technológie využiť v umení v kontexte mesta a urbanizmu.