Recenzie hudobných albumov (14. 02. 2011)

| On 14, Feb 2011

Husky Rescue – Ship of Light

Z Fínska pochádza mnoho známych skupín, napríklad Apocalyptica, Nightwish, Stratovarius, teda metalovo založené formácie. No krajina tisícich jazier nie je hudobne monotónna a pätica hudobníkov z Helsínk to potvrdzuje. Napriek tomu, že Husky Rescue začínali pri ambiente a mali v úmysle robiť hudbu inšpirovanú filmom a umením, ich tvorba sa ubrala iným smerom. Najnovší album Ship of Light obsahuje tak trochu zo všetkého, čo by mohlo pripomínať poslucháčovi severskú alternatívnu kapelu. Trochu melanchólie odrážajú post-rockové skladby, radosť prinesú synth-popové piesne, k tomu troška elektroniky a fínskeho folku a skvelá platňa je na svete.

Husky Rescue – Ship of Light (2010), Catskills, alternative/elektronica/post-rock

Amanda Palmer – Goes Down Under

Amanda Palmer patrí v mnohých veciach medzi priekopníkov v hudobnom priemysle. Keď zistila, že internet a sociálne siete sú skvelým spôsobom komunikácie s fanúšikmi, opustila veľké vydavateľstvá a stala sa paňou vlastného šťastia. Oplatilo sa jej to, vôbec nie je na mizine, cestuje po svete, koncertuje a nedávno vydala záznam zo svojej cesty k protinožcom. Okrem Austrálie navštívila aj Nový Zéland a albumom Goes Down Under to svojím spôsobom dokumentuje. Okrem záznamov z koncertov obsahuje aj v štúdiu nahrané piesne, ktoré žiaľ narúšajú live koncept platne a tá v konečnom dôsledku vyznieva mierne chaoticky. Samozrejme každá skladba sama o sebe je vtipná, veselá a príjemná, no dohromady to nie vždy funguje. Pre fanúšikov povinnosť, pre ostatných opomenutia hodný počin.

Amanda Palmer – Goes Down Under (2011), Bandcamp.com, punk/cabaret/folk

Yann Tiersen – Dust Lane

Prvé, čo napadne človeku pri mene známeho francúzskeho hudobníka a skladateľa je filmová hudba k populárnej snímke Amélia z Montmartru. Okrem toho má na svedomí tiež soundtrack z Good Bye Lenin! Yann Tiersen je však všestranný a presviedča o tom aj posledným štúdiovým albumom. Dust Lane by sa dal charakterizovať ako nezávislá alternatívna rocková platňa umelca, ktorý má rád experiment a žánrové škatuľky mu nič nevravia. Pri počúvaní vás Tiersen posadí do auta (toho na obale CD) a vozí po svojich chodníkoch. Občas si pripadáte ako vo filme a inokedy sa ocitáte na rockovom koncerte neznámej, no talentovanej hviezdy. Vyzdvihnúť treba najmä úvodné dve skladby (Amy, Dust Lane) a záverečnú baladu nielen o láske (Fuck Me).

Yann Tiersen – Dust Lane (2010), ANTI/MUTE, alternative rock/folk/indie

Stornoway – Beachcomber’s Windowsill

Stornoway sú štyria mladíci z Veľkej Británie, presnejšie z Oxfordu. Stretli sa ako prváci na vysokej škole a založili si kapelu. Kto bol v tomto okolí, teda Oxfordshire, vie presne odkiaľ pochádza čistota a ľahkosť hudby, ktorá vanie na poslucháča z debutu s názvom Beachcomber’s Windowsill. Ako s hrdosťou hlásajú domáci, ide o pravé Anglicko bez prisťahovalcov s pôvodnými obyvateľmi, tradičnou kultúrou a folklórom. Práve tu vznikali piesne, ktoré počuť na ich prvom albume. Príjemné indie folkové skladby nadýchané pozitívnym vzťahom k prírode a životu ešte viac pozdvihuje svojím krehkým hlasom spevák Brian Briggs. Skupina Stornoway prvou platňou dieru do sveta neurobila, ale pozornosť jej určite patrí.

Stornoway – Beachcomber’s Windowsill (2010), 4AD, nu-folk/indie folk