Recenzie albumov 2010 (03. 01. 2011)

Recenzie albumov 2010 (03. 01. 2011)

| On 03, Jan 2011

Gorillaz – The Fall

Príjemný vianočný darček pre svojich fanúšikov pripravila aj virtuálna skupina Gorillaz. Tí stihli tento rok vydať svoj tretí album a vydať sa na turné. Damon Albarn počas turné nezaháľal a za 32 dní zložil pomocou iPadu a zopár hudobných nástrojov niekoľko piesní. Tentokrát žiaden pop nečakajte, Gorillaz sa vydali do oveľa experimentálnejších vôd. Či už je to úvodná temná Phoner To Arizona alebo minimalistická Little Pink Plastic Bags, psychedelická The Joplin Spider a i. Nájde sa tu i zopár klasickejších piesní a podarenou je Bobby In Phoenix (spieva v nej Bobby Womack). Na to, že bol album poskladaný na kolene a bol určený ako darček pre fanklub, je to zaujímavá vec hodná obdivu a pozornosti. (M. Stropko)

Gorillaz – The Fall (2010), electronic/pop

Perfume Genius – Learning

Väčšinou to bývajú pop star celebrity, ktoré rozprávajú o svojich rádiových hitoch ako o intímnych výpovediach. Po vypočutí textu si človek uvedomí prázdne slová, slabé emócie a nič nehovoriace verše. Mike Hadreas, alebo Perfume Genius, je pravým opakom spomínaného. Piesne plné citov, ktorými autor reflektuje vlastný vnútorný svet, trápenia, ťažkosti, sexualitu a načína témy smrti, zneužívania, nenaplnenej lásky. Z extrému do extrému, no pri Hadreasovi ste si istý, že vlastné skladby myslí vážne. Lo-fi klavírne balady v minimalistickom až strašidelne priamočiarom prevedení majú silu, ktorá v dnešnej pop music tak veľmi chýba. Snáď na ďalšom albume bude spievať o niečom viac pozitívnom. (D. Tvrdoň)

Perfume Genius – Learning (2010), Matador, Turnstile, experimental/classical/lo-fi

Scissor Sisters – Night Work

Disco-elektropopová skupina Scissor Sisters vydala v júni svoj tretí album. Pôvodnú verziu albumu skupina zahodila v roku 2009 do koša a rozhodli sa začať odznova. Producentsky im pomohol Stuart Price, ktorý spolupracoval s Madonnou, The Killers alebo aj Pet Shop Boys. 80-te roky lákajú mnohých súčasných tvorcov tanečnej hudby a výnimkou nie sú ani Scissor Sisters. Staré zvuky synťákov, šesťuholníkové bicie a k tomu pot, med, slasť a poriadne plesknutie bičom. Sedieť nezostanete pri Fire With Fire, Any Which Way či Running Out, pomalších skladieb je pomenej. Záver patrí šesťminútovej Invisible Light, ktorá hudobne i ideovo sceľuje album. Scissor Sisters v podstate nevymysleli nič prevratné, no milovníci tanečnej hudby a popu si album obľúbia. (M. Stropko)

Scissor Sisters – Night Work (2010), Polydor Records/Universal Records, electropop/dance

Warpaint – The Fool

Ak sa k radosti z hudby pridá aj kúsok citu, originality a zahalí sa to závojom tajomnosti, môže vzniknúť celkom príťažlivý muzikálny počin. Štvorica priateliek z Los Angeles vydala po šiestich rokoch existencie debut s názvom The Fool. Ich tvorba by sa dala prirovnať k spevu sirén, ktoré na mori lákali námorníkov na útesy. Narozdiel od sirén nás Američanky lákajú na psychedelické indie rockové piesne vystavané na prostých melódiách s viachlasným spevom. Jedinou nevýhodou, pre niekoho výhodou, môže byť podobnosť skladieb a malá pestrosť čiastočne spôsobená spomínanou jednoduchosťou. Kapela Warpaint má potenciál a bude zaujímavé sledovať, ako s ním v budúcnosti naloží. (D. Tvrdoň)

Warpaint – The Fool (2010), Rough Trade, psychedelic/indie rock