Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | July 22, 2018

Scroll to top

Top

Krátke hudobné tipy (01. 01. 2011)

Krátke hudobné tipy (01. 01. 2011)

| On 01, Jan 2011

Tomáš Dvořák – Machinarium OST

Hudba v počítačových hrách slúži ako dôležitý prvok podkresľujúci atmosféru. Zväčša býva len akýmsi doplnkom a nebýva taká výrazná alebo zaujímavá, že by ju človek – hráč počúval samostatne ako soundtrack. Nájdu sa i výnimky ako napr. soundtrack k českej logickej adventúre Machinarium, ktorý zložil nadaný mladík Tomáš Dvořák (známy aj ako Floex). Hlavným hrdinom hry je robot Jozef, ktorý musí zachrániť industriálne mesto. Hudba s touto ideou dokonalo korešponduje využitím pestrej palety elektronických zvukov, prvkov ambientu, industrialu, glitchu, 8-bitu a pod. (Tomáš Dvořák – Machinarium, Amanita Design, electronic/soundtrack, 2010)

Flobots – Fight with Tools

Množstvo moderných hip-hoperov, ktorých denne počujeme v rádiách a vidíme v klipoch, nezaujíma spoločnosť, politika ani kultúra. Svedčia o tom skladby inšpirované sexom, peniazmi a samozrejme autami. Nemožno však všetkých hádzať do jedného vreca, pretože výnimiek existuje celkom veľké množstvo. Formácia Flobots, miešajúca rap a indie rock, robí skvelú hudbu, v ktorej využívajú aj pre tento žáner nevšedné nástroje ako husle alebo violončelo. Kvôli skvelým textom a dômyselným metaforám patria k alternatívnej hip-hopovej špičke. (Flobots – Fight with Tools, Universal Republic, alternative rock/hip-hop, 2007)

Frank Winter – How To Be Alone

Frank Winter, vlastným menom Andrew Hillard, patrí k zvláštnym hudobným zjavom v našej malej krajine. O Slovensku hovorí ako o svojom domove, žije tu a pracuje, má priateľov, nahráva hudbu a koncertuje. Pochádza však z Yorkshire v Anglicku. Živí sa fotografovaním, no mnohí ho poznajú ako folkrockového pesničkára, ktorý k nám prišiel spestriť scénu a zaviať nový vietor do plachiet tohto žánru. Debutový How To Be Alone obsahuje dvanásť skladieb s rôznymi myšlienkami, no hlavným motívom je samota. Pri počúvaní sa však nikto nebude cítiť sám, pretože album je skvelým spoločníkom. (Frank Winter – How To Be Alone, Slnko Records, folk/rock, 2008)

Terry Scott Taylor – Imaginarium: Songs From The Neverhood

Možno si tí, ktorí radi hrávajú adventúry, spomenú na vtipnú logickú „plastelínovú“ adventúru z roku 1996 The Neverhood. Jeden z hlavných tvorcov hry, Doug TenNapel, chcel od skladateľa Terryho Scotta Taylora, aby hudba znela „ako hlina“. Terry sa rozhodol vytvoriť niečo veľmi uletené, čo by sa najlepšie hodilo k uletenej adventúre. Výsledkom je bláznivý a chytľavý mix bluesu, folku, rock‘n’rollu, dixielandu, klezmeru a mnohých iných žánrov. A k tomu texty zložené prevažne z popevkov, nezmyslov, mrmlania, hmkania a vrešťania (v booklete sú texty dokonca napísané). Soundtrack pri ktorom sa určite dobre zabavíte a zasmejete. (Terry Scott Taylor – Imgainarium: Songs From The Neverhood, Stunt Records/DreamWorks Interactive, blues/folk/soundtrack, 2004)