ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | July 22, 2018

Recenzie albumov 2010 (27.12)

Recenzie albumov 2010 (27.12)

| On 27, Dec 2010

Gayngs – Relayted

Pri all stars bandoch vždy hrozí, že veľa hviezd pohromade sa nedokáže dohodnúť na rovnakom koncepte a výsledok neznie veľmi lichotivo. Avšak existujú svetlé výnimky, medzi ktoré patrí super-skupina Gayngs zložená z niekoľkých známych alt-rockových interpretov z Ameriky (dokopy 23!), počnúc členmi Bon Iver, Rhymesayers, Solid Gold a mnohých ďalších. Indie rocková formácia, ktorá čerpá zo soft rocku osemdesiatych rokov, sa inšpirovala hlavne piesňou I’m Not In Love skupiny 10cc. Využívajú veľké množstvo syntetizátorov, v niektorých piesňach spievajú aj viacerí speváci, ani jedna skladba nemá vyššie tempo ako 69 bpm a pridali dlhé inštrumentálne časti, čím pozdvihli pôvodné piesne na úplne inú úroveň. Relayted má úžasnú retro atmosféru, ktorú Gayngs skvelo zapracovali do dnešnej doby.
(D. Tvrdoň)

Gayngs – Relayted (2010), Jagjaguwar, indie/soft rock
Hodnotenie: 100%

Hot Chip – One Life Stand

Britská päťka Hot Chip tento rok vydala svoj štvrtý album. Podľa slov člena skupiny, Al Taylora, sú piesne na novinke priamočiarejšie a konzistentnejšie ako na predošlom albume (Made In The Dark). S tým sa dá len súhlasiť – album pôsobí ucelenejšie a pekne „odsýpa“. Pri tom má iba desať piesní, z ktorých väčšina sa nesie v alternatívnych tanečných rytmoch evokujúcich 80-te roky. Okrem piesní do tanca sa tu nachádza aj jednoduchá, pomalá, ale veľmi krásna Slush. Kto rád tancuje a zároveň inklinuje k alternatívnejším žánrom, pre neho je Hot Chip to pravé.
(M. Stropko)

Hot Chip – One Life Stand (2010), EMI, electronic/alternative/pop

Efterklang – Magic Chairs

Dánska indie rocková formácia Efterklang na svojom poslednom albume spolupracovala s Dánskym národným orchestrom, s ktorým prespievala svoje piesne z platne Parades. Post-rockovo znejúce skladby s orchestrom v pozadí, netradičnými melódiami, zaujímavými hudobnými zvratmi a skvelým speváckym prejavom zabezpečili skupine slávu nielen doma, ale aj v zahraničí. Očakávaný tretí štúdiový album Magic Chairs môže byť pre niekoho sklamaním, no hanbiť sa za neho určite nemusia. Kapela nepokračuje v predošlej tvorbe, vydala sa cestou indie rocku, menej zaujímavých, o to však prístupnejších piesní. Kratšie skladby a ľahšie melódie neašpirujú na album roka, avšak ide o príjemnú hudbu, ktorá poteší. (D. Tvrdoň)

Efterklang – Magic Chairs (2010), 4AD, indie rock/alternative

Flying Lotus – Pattern+Grid World (EP)

Steven Allison je zrejme workoholik. Po vynikajúcom albume Cosmogramma vydal v septembri ďalší počin – EP Pattern+Grid World. Tento krát nás nesprevádza vesmírom, ale vrhá nás do digitálneho paralelného vesmíru. Hip hop a free jazz si dali prestávku a na scénu nastúpili wonky a experimentálna elektronika. Prirodzene, nejaké cosmogrammovské prvky tu ostali (úvodná Clay), piesne však majú experimentálnejší charakter (Kill Your Co-Workers, PieFace, Physics For Everyone!). Niekedy sa zdá, akoby FlyLo len náhodne niečo naťukal do klávesnice (Kill Your Co-Workers, Time Vampires), inokedy sa vám môžu premietnuť rituály domorodých kmeňov (Jurrasic Notion/M Theory). Nie je to zrejme hudba pre každého, no určite sa nájdu aj takí, ktorým sa tento experiment bude páčiť. (M. Stropko)

Flying Lotus – Patter+Grid World (2010), Warp Records, experimental/wonky