ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | September 22, 2017

Recenzie albumov 2010 (20. 12.)

Recenzie albumov 2010 (20. 12.)

| On 20, Dec 2010

My Chemical Romance – Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys

Po predošlom veľmi úspešnom albume The Black Parade sa My Chemical Romance rozhodli vymeniť pochmúrny šatník a vniesť do tvorby optimizmus a pestrosť. Štipka pochmúrnosti ostala v koncepte albumu a v textoch, ktoré pojednávajú o štyroch „bojovníkoch“ z Californie v roku 2019. My Chemical Romance však chcú, aby ste sa bavili, tancovali a vrieskali. Začínajú z ostra „popevkovým“ singlom Na Na Na a málokedy vám dajú vydýchnuť. Netradičnými skladbami pre tvorbu MCR sú dance-punková Planetary (GO!) alebo vyslovene pop-rocková Summertime. To sa niekomu môže zdať príliš obyčajné a tuctové, no i napriek tomu sa skupine tento optimistický pokus vydaril. (M. Stropko)

My Chemical Romance – Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys (2010), Reprise, alternative rock/punk

I Blame Coco – The Constant

Akú výhodu majú deti slávnych hudobníkov? Žiadnu. Skôr ide o hendikep, keď od vás všetci čakajú, že pôjdete po stopách rodičov a zdedený talent pretavíte do zmyselnej činnosti. Či to je, alebo nie je fér, neviem, isté však zostáva, že zdedený talent sa prejaví. Coco Summer, dcéra anglického hudobníka Stinga, zdedila po svojom otcovi to najcennejšie – hlas. Ako dvadsaťročná prichádza s vlastným albumom, ktorý by sme mohli ľahko hodiť do škatuľky elektropop 2010 a zabudnúť na neho. No hlasový potenciál, ktorý počuť v jednotlivých piesňach je zrejmý, kvôli čomu si zaslúži ďalšiu (ďalšie?) šancu, aby nám ukázala, že je skutočne dcérou svojho otca. Mimochodom, Sting tiež dostal prvú Grammy ako tridsaťročný, dajme Coco ešte čas. (D. Tvrdoň)

I Blame Coco – The Constant (2010), Island, elektropop/new wave
Hodnotenie: 60%

Lorn – Nothing Else

Marcos Ortega alias Lorn je ďalší chránenec Stevena Ellisona vydávajúci na jeho labeli Brainfeeder. Tí, ktorí veci z Brainfeederu poznajú vedia, že toto vydavateľstvo vydáva najmä netradičnú elektroniku a alternatívnejšie podoby hip hopu. Lorn inklinuje nielen k hip hopu, ale hlavne k temnejšiemu dubstepu. Beaty znejú mechanicky strojovo, ba dokonca vojensky pochodovo (Army Of Fear). Elektronické zvuky a postupy miestami pripomínajú tvorbu od Nosaj Thing. Podobné je aj rozvíjanie jedného nápadu a jeho rozdelenie do dvoch častí (Void I, Void II). Malú chybičku vidím len v opakovaní niektorých zvukov a postupov v skladbách. Nothing Else je výborný album a oplatí sa ho vypočuť. (M. Stropko)

Lorn – Nothing Else (2010), Brainfeeder, electronic/dubstep/experimental

Beach House – Teen Dream

Aké sú sny násťročných? Niekto by povedal, že hlúpe a nestoja za reč. Viac by sa hodilo prídavné meno naivné, pretože presne také sú predstavy mladého človeka a rovnako znie aj nahrávka Teen Dream od americkej indie rockovej formácie Beach House. Naivne, ale za to nanajvýš krásne. Na svojom treťom albume dvojica interpretov predstavuje vlastnú víziu náročného obdobia každého človeka, kedy nič nie je čiernobiele, nič nie je jednoznačné, všetko je prvýkrát a sny sa snívajú aj cez deň. Úžasné spojenie indie popu a dream popových nálad robí Teen Dream ľahkým, prirodzeným a neodolateľným pokrmom pre uši všetkých poslucháčov. Pri počúvaní sa vám vybavia staré spomienky a verím, že na mnohých príde nostalgia. (D. Tvrdoň)

Beach House – Teen Dream (2010), Sub Pop, indie pop/dream pop