ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | September 22, 2017

Recenzie albumov 2010 (13. 12.)

Recenzie albumov 2010 (13. 12.)

| On 13, Dec 2010

Tara Fuki – Sens

Štvrtý radový album spievajúcich violončelistiek Tara Fuki bude pre tých, ktorým veľmi nechutil predchádzajúci album Auris celkom príjemným prekvapením. Nejedná sa tu však o návrat sentimentálny a už vonkoncom nemožno tieto talentované hudobníčky obviniť zo spiatočníctva. Poeticky sa dá povedať, že sa dievčatá vrátili k sebe resp. do seba, do svojho vnútra. Album tentokrát nahrávali len vo dvojici, čo sa na obsahu CD muselo zákonite prejaviť. Skladby sú veľmi jemné, krehké a vyžaruje z nich aura intimity. Napriek jemnému prevedeniu nechýbajú albumu silné emócie, ktoré rozkmitajú struny nejednej citlivej duše. Zaujímavosťou albumu sú určite skladby Tobe a Moment, ktoré sú výsledkom improvizácie. Na albume okrem dominantných violončiel začujete aj fúkaciu klávesovú harmoniku a perkusný inštrument Hang, ktorý dodal skladbe Moment náladu ďalekého východu. Podčiarknuté, sčítané – album Sens je šťavnatý plod jesene, ktorý poteší každého, kto má v sebe aspoň kúsok zádumčivého romantika. (M. Pavelka)

Tara Fuki – Sens (2010), Indies Scope Records, world music/neoklasika/folk
Hodnotenie: 90%

Hooverphonic – The Night Before

V roku 2008 opustila speváčka Geike Arnaert belgickú alternatívnu popovo-trip-hopovú skupinu Hooverphonic. Páni Callier a Geerts dlho neotáľali a našli náhradníčku Noémie Wolfs. Nová krv, nový album a viac-menej nový zvuk. Je jasné, že pre fanúšikov je Geike nenahraditeľná, no ani Noémie sa nedala zahanbiť a má výborný hlas. Album znie akoby bol soundtrackom k špionážnemu noir filmu a na Hooverphonic je tu príliš málo elektroniky a experimentov. Mnoho piesní, bohužiaľ, upadá do sivého priemeru a zaujímavých kúskov je len zopár – prvý singel The Night Before, „cardiganovská“ Identical Twin či mierne trip-hopová záverečná Danger Zone. (M. Stropko)

Hooverphonic – The Night Before (2010), Sony Music Entertainment, alternative/pop/trip-hop

The Cat Empire – Cinema

Ak sa do kina chodíte pozerať na nové filmy, zabaviť sa a na chvíľu sa nechať uniesť príbehom na obrovskom plátne, album Cinema je toho ekvivalentom v hudobnom prevedení. Austrálska skupina The Cat Empire začínala ako jazzová formácia, ktorá sa postupom času pretransformovala v skupinu hrajúcu alternatívnu hudbu, v ktorej sa necháva inšpirovať rôznymi štýlmi od ska, cez pop, indie a latinskoamerickú world music. Eklektická zbierka rozličných žánrov v popovom prevedení s chytľavými textami a melódiami predstavuje veľmi prístupnú platňu pre širokú verejnosť, ktorú si budete len ťažko vypínať, keď si ju raz pustíte. (D. Tvrdoň)

The Cat Empire – Cinema (2010), EMI, alternative

Cee Lo Green – The Lady Killer

Cee Lo Green je vrah. Vrah dám. Našťastie iba obrazne, ale je možné, že týmto albumom zasiahne srdcia mnohých dievčat. Tohto sympatického chlapíka poznáte z úspešného projektu Gnarls Barkley. Po dlhšom čase sa rozhodol vydať sólový album, už tretí v poradí. Cee Lo nahral výborný album spadajúci do moderného neo soulového žánru. Pridáva aj štipku funku a hip hopu. Farba jeho hlasu sa k týmto štýlom naozaj hodí a podáva svoj štandardný výkon na vysokej úrovni. Piesne sa nesú v uvoľnenom a veselom duchu (ako napr. singel F**k You) a nachádza sa tu aj zopár balád. Každý fanúšik klasických piesní z Motownu si príde na svoje. (M. Stropko)

Cee Lo Green – The Lady Killer (2010), Elektra/Warner Bros. Records, pop/neo soul

Jónsi – Go

Jónsiho, speváka islandskej formácie Sigur Rós, spoznáte po hlase ihneď, ako začne spievať. Jeho špecifický prejav patrí k základným poznávacím znakom hudby domovskej kapely, ktorá je tvorená väčšinou ťahavými a dlhými post-rockovými skladbami so severským nádychom a islandskými textami. Druhý sólový album má len málo spoločné s piesňami, vďaka ktorým ho poznáme. Skladby na Go sú krátke, veselé, hravé a texty sú v anglickom jazyku. Poslucháči teda konečne rozumejú o čom sa spieva – téma prírody, ľudských vzťahov a trochu naivné, no úprimné heslá v duchu „všetko dokážeš, keď veľmi chceš“. Príjemný album s pestrým nástrojovým obsadením a Jónsiho unikátnym hlasom v popredí aj v pozadí – sprievodný zbor si tiež naspieval sám. (D. Tvrdoň)

Jónsi – Go (2010), XL Recordings, Parlophone, post-rock/pop