ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | September 22, 2017

Recenzie albumov 2010 (01. 11.)

Recenzie albumov 2010 (01. 11.)

| On 01, Nov 2010

Gorillaz – Plastic Beach

Tvrdenie Damona Albarna, že Gorillaz po výberovke D-Sides končia, sa našťastie nepotvrdilo. Tretí album vyšiel tento rok a dal by sa jednoducho charakterizovať ako najpopovejší a najbohatší na hostí. K tým najzaujímavejším patria určite: soulový spevák Bobby Womack alebo Mick Jones a Paul Simonon z The Clash. Zastúpené sú aj orchestre (Sinfonia ViVa a i.), ktoré album príjemne spestrujú. Gorillaz opäť žánrovo prechádzajú cez elektroniku, hip hop a pop a to všetko zaobalili do environmentálneho konceptu. Jednoducho inteligentný pop, ktorého je ako šafranu.

Gorillaz – Plastic Beach, Parlophone/Virgin Records, electronic/pop, 2010
Hodnotenie: 90%

Junip – Fields

Švédska skupina Junip je zoskupenie okolo pesničkára Josého Gonzálesa, známeho najmä vďaka jeho veľmi vydareným cover verziám známych piesní (Heartbeats, Teardrop). Kapela vydala krátke EP v roku 2005 a po piatich rokoch sólového behu hlavného protagonistu prišla s novým albumom. Ak ste počuli predchádzajúce dva albumy Josého, Fields pre vás nebude ničím iným ako rekapituláciou rovnakého v mierne pestrejšom nástrojovom šate. Kto Gonzálesa objavil len nedávno, toho nová platňa určite poteší, no náročnejších fanúšikov príliš nenadchne.

Junip – Fields, City Slang, folk/rock, 2010
Hodnotenie: 50%

John Blackwell Project – 4ever Jia

Projekt “Jia” od amerického bubeníka John Blackwella je pocta pre jeho dcéru, ktorá tragicky zahynula v roku 2004. K tejto funk-jazzovej kompilácii sa od začiatku pristupovalo novátorsky, avšak výsledok fajnšmekrov nepoteší. V konečnom dôsledku je síce každá skladba prepracovaná a inštrumentálne rozmanitá, ale vytratila sa priamočiarosť, ktorá je vo funky potrebná. Cítiť akési hľadanie nového smeru, ktoré sa podarilo tak z polovice, takže nie je problém nájsť vplyv George Bensona a iných. Na druhej strane, pre ľudí, ktorí sa neorientujú v jazze, to bude plnohodnotný album.

John Blackwell Project – 4ever Jia, John Blackwell Project, jazz/funk/fusion/R&B, 2010

The Drums – The Drums

The Drums nie sú len „pekní chlapci s retro účesmi, džínsami a ošúchanými Conversami“. Ich rovnomenný debutový album je príjemný indie pop. Nielen pri západoch slnka na pláži, ale aj pri prechádzkach v daždi. Štruktúra piesní je viac-menej rovnaká – výrazné rytmické bicie, vybrnkávané melódie a chytľavé refrény. Niekedy prejdú do romantického, ale nie vtieravého synth-popu. Mladosť, leto, spomienky, sny a nádeje – konotácie, ktoré sa vám pri počúvaní The Drums určite vybavia.

The Drums – The Drums, Moshi Moshi/Island Records, indie pop/indie rock, 2010
Hodnotenie: 75%

Electric President – The Violet Blue

The Violet Blue je obrazné pomenovanie oceánu a taktiež názov nového albumu floridskej formácie Electric President. Skladby z ich poslednej platne sú tematicky späté so šírou „fialovo-modrou“ masou vody, ktorá nás vôkol dokola obkolesuje. Americká skupina spája vo svojej tvorbe elektroniku a indie pop. Piesne sú chytľavé, no nesnažia sa byť  popovými jednohubkami. Okrem zručnej práce s nástrojmi a elektronikou nechýba tvorivej dvojici ani humor. Vo svojom Myspace profile uvádzajú, že sa chcú stať takými bohatými, aby si mohli kúpiť lietadlo, následne ho zapáliť a sledovať pri drahom víne, ako horí.

Electric President – The Violet Blue, Fake Four Inc, electronica/indie pop, 2010