ArtBlog.sk – Hudba, Film, Divadlo, Literatúra | December 16, 2017

Recenzie albumov 2010 (18. 10.)

Recenzie albumov 2010 (18. 10.)

| On 18, Okt 2010

Broken Bells – Broken Bells

Býva zaujímavé sledovať, čo sa stane, ak sa stretnú dva rôzne prístupy k hudbe, či nebodaj sa pretnú. Spolupráca dvoch interpretov z opačných muzikálnych táborov vyústila vznikom pozoruhodnej nahrávky Broken Bells, kde sa ich rozdielne pohľady križujú. James Mercer je frontman indie rockovej skupiny Shins („príjemnej gitarovky“), Brian Burton je multiinštrumentalista a producent (známy pod menom Danger Mouse). Kým prvý obľubuje hlavne akustickú gitaru a folk, druhý má rád alternatívu, syntetizátory a elektroniku. Spolu nahrali chytľavý debut a po úspešnom prijatí ohlásili aj pokračovanie. Je sa na čo tešiť.

Broken Bells – Broken Bells (2010), Columbia Records, alternative rock/indie rock Hodnotenie: 80%

Isobel Campbell & Mark Lanegan – Hawk

Dvojica Isobel Campbell a Mark Lanegan vydala už tretí spoločný album a treba uznať, že na nahrávke všetko funguje tak, ako v správnom duete má. Úlohy sú logicky rozdelené, on je frajer s chrapľavým hlasom a drsným výzorom, ona kráska s jemným prejavom a anjelským vzhľadom. Hawk je určený poslucháčom obľubujúcim spojenie viacerých žánrov, ktoré majú americké korene. Country, folk, blues, rockabilly, soul a 50′ rock vkusne namiešané v jednom celku a ešte vkusnejšie prednesené v trinástich skladbách.

Isobel Campbell & Mark Lanegan – Hawk (2010), V2 Records, soul/blues/country/rock Hodnotenie: 85%

Toro Y Moi – Causers Of This

Toro Y Moi, vlastným menom Chazwick Bundick, patrí svojou produkciou k tzv. chillwave žánru. Primárnou inšpiráciou je synth-pop a tanečné rytmy 80.-tych rokov. Retro elektronické zvuky, sample a ozveny vokálnych liniek sú navyše zahalené do zasneného lo-fi oparu. Toro Y Moi k tomu všetkému pridáva prvky abstraktného hip hopu a tým dostáva nahrávka moderný charakter.

Toro Y Moi – Causers Of This (2010), Carpark Records, chillwave/electronic Hodnotenie: 75%

Flying Lotus – Cosmogramma

Tretí album elektronického experimentátora Stevena Ellisona je výletom do prebádaných i neprebádaných zákutí hudobného vesmíru. Prevedie nás rojmi pravidelno-nepravidelných beatov, elektronických explózií, okolo nás preletí Thom Yorke na kométe, za zvukov harfy sa pokocháme ambientnými galaxiami a hmlovinami free jazzu a na konci tohto veľkolepého výletu pochopíme, že zdanlivý chaos je v skutočnosti poriadok. Flying Lotus opäť príjemne prekvapil.

Flying Lotus – Cosmogramma (2010), Warp Records, electronic/experimental Hodnotenie: 90%

Herbie Hancock – The Imagine Project

Herbie sa počas svojho života stal známy svojou multižánrovosťou a flexibilitou. Jeho platne tiahnu od straight-ahead jazzu, cez funky, fusion, až po elektronickú tanečnú hudbu. Imagine Project nadväzuje na tradíciu eklekticizmu posledných projektov. Ako sám hovorí, album sa už neberie ako celok, ale predstavuje každú skladbu jednotlivo. Väčšinou zaznievajú prepracované cover verzie a na každú z nich si zavolal svetové hviezdy nielen jazzového neba. Tak sa stane, že v lennonovke Imagine sa stretnú, spoločne s Hancockovými jazzovými harmóniami, Pink, Seal a gitarové figúry Jeff Becka. Imagine Project nie je súvislý kompozitný celok. Sú to skladby z každého rožka troška a myslím, že každý si nájde ten svoj, srdcu blízky výber.

Herbie Hancock – The Imagine Project (2010), Hancock Records, jazz
Hodnotenie: 73%