Recenzie albumov 2010

Recenzie albumov 2010

| On 27, Sep 2010

Foals – Total Life Forever

Aké sú očakávania od skupiny, ktorá svojím debutom neprekvapila? Samozrejme nízke. O to väčšiu šancu a motiváciu to pre jej členov znamená. Nikto ich veľmi neotravuje, nemusia každý týždeň vypúšťať vyhlásenia o jedinečnosti novej nahrávky, môžu v kľude pracovať a zdokonalovať svoj talent. Total Life Forever je vydareným indie rockovým počinom s chytľavými piesňami a krásnymi vokálami. Ak to pôjde takto ďalej, tak sa môžeme tešiť na nový, ešte lepší tretí album.

Foals – Total Life Forever (2010), Transgressive Records, indie rock             Hodnotenie: 78%

Foals – Miami

The National – High Violet

Keď sa bavíme o indie rocku, treba dodať, že Angličania nie sú jedinými vlastníkmi na patent, ako urobiť dobrý album v tomto štýle. Päťčlenná brooklynská kapela The National nahrali asi zatiaľ najlepší tohtoročný indie album aký som počul. High Violet nie je debutom nováčikov, dve súrodenecké dvojice okolo speváka Matta Berningera vedia presne čo chcú a ako to dosiahnu. Charizmatický spevákov hlas, úžasné aranžmány skladieb a zmyselné texty hovoria za seba.

The National – High Violet (2010), 4AD, indie rock                                          Hodnotenie: 85%

National – Bloodbuzz Ohio

Marsmobil – (Why Don’t You Take) The Other Side?

Za celým projektom stojí jazzový klavirista Robert Di Gioa. Na konci deväťdesiatich rokov hľadal spôsob ako rozšíriť svoje hudobné pôsobenie a skĺbiť v ňom jazz, dance a pop, tak založil skupinu Marsmobil.(Why Don’t You Take) The Other Side? nie je ašpiráciou na album roka a nie je to žiadna novinka. Je to skôr výpoveď človeka, ktorý celý život hrával a nahrával skladby druhých ľudí a nemal čas realizovať vlastné nápady. Tie postupom času zreli a teraz nám ich dávkuje v správnych dávkach, ani málo, ani moc, jednoducho akurát.

Marsmobil – (Why Don’t You Take) The Other Side? (2010), G-Stone Recordings, Compost Records, electro jazz, lounge, psychedelic                                           Hodnotenie: 70%

Marsmobil – Magnetising

Sleepy Sun – Fever

Kalifornská skupina vydala v poradí svoj druhý štúdiový album a kto očakával náväznosť na kvalitu z prvého albumu Embrace (2009), tak určite nezostane sklamaný. Fever pokračuje v tom, čo kapela začala na svojom prvom albume – pesničky, ktoré odkazujú na 60. a 70. roky a začiatky psychedelického rocku. V súčasnosti nie je veľa kapiel, ktoré by úspešne nadviazali na tradíciu blues a pretavili do hudby vlastný rukopis. Sleepy Sun si razia svoju vlastnú cestu a zdá sa, že vykročili správnym smerom. Ak som sa po vypočutí prvého albumu tešil na druhý, tak teraz sa neviem dočkať ďalšieho pokračovania.

Sleepy Sun – Fever (2010), ATP Recordings, psychedelic rock                                  Hodnotenie: 80%

Sleepy Sun – Open Eyes

Seabear – We Built a Fire

Tri roky čakania na pokračovanie sa oplatili a islandská indie folková skupina Seabear sa svojím poslucháčom štedro odvďačila. Krásna, čistá a úprimná hudba tejto severskej formácie pôsobí v správnom čase ako liek na dušu. Opäť nás piesňami sprevádza zasnený melancholický hlas speváka Sindriho a taktiež nechýbajú výborné husle a flauta. I keď som sprvu myslel, že sa nedočkám ničoho nového, piesne „Warm Blood“ alebo „I’ll Build You a Fire“ ma presvedčili, že Seabear patria naozaj k top skupinám tohto žánru.

Seabear – We Built a Fire (2010), Morr Music, indie folk                                         Hodnotenie: 85%

Seabear – I’ll Build You a Fire