Recenzie albumov 2010

Recenzie albumov 2010

| On 20, Sep 2010

Každý pondelok prinášame krátke recenzie na päť tohtoročných albumov, zahraničných i domácich, ktoré odporúčame si vypočuť.

Grace Potter and The Nocturnals – Grace Potter and The Nocturnals

Sú najlepšie časy rocku už dávno za nami? Vie ešte aj dnes niekto písať dobré rockové piesne? Nuž nie je to žiadna sláva a tieto kapely by možno človek zrátal aj na prstoch ruky. Úspech nezávisí len od skladieb, ale treba aj dobrý hlas, ktorý by ich správnym spôsobom interpretoval. Práve Grace Potter predstavuje dobrú voľbu a Matthew Burr vedel čo robí, keď si ju pozval do kapely ako speváčku. Ich nový album by sa mi páčil o to viac, keby skupina udržala počiatočné tempo po celý čas.

Grace Potter and The Nocturnals – Grace Potter and The Nocturnals (2010), Hollywood. Hodnotenie: 65%

Broken Social Scene – Forgiveness Rock Record

Zdá sa, že kanadská scéna prežíva v súčasnosti hudobnú revolúciu a svedčí o tom aj mnohočlenná zostava z Toronta. Broken Social Scene nie sú v indie svete nováčikovia a takmer všetci členovia hrávajú v mnohých ďalších kapelách. Aj preto sa hudobný štýl BSS nedá úplne zaškatuľkovať, pohybujú sa niekde na pomedzí indie rocku a dream popu. Ak chcete počuť malý alternatívny orchester s nezvyčajnými aranžmánmi, tak ich posledný album si určite nenechajte ujsť.

Broken Social Scene – Forgiveness Rock Record (2010), Arts & Crafts.         Hodnotenie: 80%

Sleigh Bells – Treats

Spojenie noise popu a dance punku sa mi nikdy nezdalo ako príťažlivá kombinácia a žiadna kapela hrajúca podobnú hudbu ma neoslovila. Americkej dvojici Sleigh Bells z Brooklynu sa to podarilo. Dokonale vystihli hranicu medzi príliš hlučným, príliš popovým a príliš ukričaným zvukom. Stavili na noisovo punkové skladby, pridali štipku popu a všetko obliekli do tanečného šatu. Album Treats určite nepatrí k hudobnému stereotypu, no ani ku každodennému počúvaniu. Je to prekvapenie, ktoré poteší v pravú chvíľu.

Sleigh Bells – Treats (2010), Mom + Pop/N.E.E.T.                                           Hodnotenie: 75%

Janelle Monáe – The ArchAndroid

Americká speváčka a pesničkárka Janelle Monáe nahrala svoju štúdiovú prvotinu, album The ArchAndroid. Celý počin je ukážka multižánrovosti a mnohotvárnosti akou mladá interpretka disponuje v hudobnom prejave. Napriek tomu, že všetky piesne sú v podstate iného žánru, mnohé dokonca crossoverové, album funguje výborne ako celok. Netradičný album, vysoká kvalita a mladý vek Janelle sľubujú mnohé ďalšie úspešné pokračovania, tak sa nechajme prekvapiť, no zatiaľ vychutnávajme čo máme.

Janelle Monáe – The ArchAndroid (2010), Bad Boy Records.                           Hodnotenie: 80%

Ariel Pink’s Haunted Graffiti – Before Today

Časy rock and rollu sú už dávno za nami, no objavuje sa nemálo kapiel, ktoré tento hudobný štýl veľmi oslovuje a čerpajú z neho ešte aj dnes. Pravdaže musia pridať nejaké nové prvky, ktoré sa v tom čase nepoužívali a spraviť tak svoju nahrávku príťažlivú aj pre dnešného poslucháča. Ariel Pink a jeho spoluhráči vedia napísať retro piesne, ktoré znejú lákavo. Skvelý zážitok sľubujú zaujímavé kompozície a pestré nástrojové zloženie počnúc trúbkami, saxofónmi, organom až po husle.

Ariel Pink’s Haunted Graffiti – Before Today (2010), 4AD.                               Hodnotenie: 75%

[ctext]